We may consider today’s post as the actual starting of Kundalini series. The previous preparatory posts with basic information may help in understanding previous posts.
Siththars who were not talking about Kundalini is very rare in Siththalogy. Almost every Siththars talks about magnificence of kundalini in one way or other. They highlight that by uprising Kundalini, ordinary feeling can be escalated to Parabrahma* feeling.
Kundalam refers to the curled jewel used as earring. Similarly, the static energy lies in muladhara as curled and rounded snake, hence named as Kundalini. We can escalate this Kundalini by art of yoga. The energy of Kundalini can be correleated to snake.
Kaakapusandar says the location of Kundalini in his poem as follows:
குண்டலியைக் கண்டாக்காற் கருக்குமென்பார்
kundaliyaik kandaakkaar karukkumenbaar
குண்டலியி னிருப்பிடமும் மூலமென்றார்
Kundaliyi niruppidamum moolamenraar
குண்டலிதா னென்றாக்கால் நரம்போதோலோ
kundalithaa nenraakkaal narampoathoaloa
குருந்தண்டோமுள்ளெலும்போ பிடரிமார்போ
kurunththandoa mullelumpoa pidarimaarpoa
குண்டலியே யென்றவர்கள் பெயரார் சொன்னார்
kundaliyae yenravarkal peyaraar sonnaar
கொத்தளத்தின் பெருமைதனைச் சொல்லினார்கள்
koththalaththin perumaithanaich sollinaarkal
குண்டலியே வாய்திறக்கப் பேசுமென்றார்
kundaliyae vaaithirakkap paesumenraar
குருவென்றார் வாலையென்றார் குமரனென்றாரே
kuruvenraar vaalaiyenraar kumaranenraarae.
- காகபுசுண்டர் (Kaakapusandar)
Siththars described Kundalini using many names. One of such Siththar Konganavar’s poem is as follows;
சிறந்திட்ட குண்டலியின் பேர் செப்பக் கேளு
siranthitta kundaliyin paer seppak kaelu
சிறப்பான சிவயோக மென்றுபேரு
sirappaana sivayoaka menrupaeru
சிறப்பான வாசி யென்று மிதுக்கே பேரு
sirappaana vaasi yenru mithukkae paeru
சீரான இராச யோக மென்றுபேரு
seeraana iraasa yoga menrupaeru
திறப்பான யரசனென்று மிதுக்கே பேரு
thirappaana yarasanenru mithukkae paeru
சேர்ந்துணர்ந்த சபையென்று மிதற்கே பேரு
saerthunarntha sapaiyenru mitharkkae paeru
வுறப்பாக விதைபார்த்தால் ஞானசித்தி
vurappaaka vithaipaarththaal gnaanasiththi
யுத்தமனே காயசித்தி யுணந்து பாரே
yuththamanae kaayasiththi yunarnthu paarae.
- கொங்கணவர் (Konganavar)
Kundalini can be termed as follows; sivayoga, vaasi yoga, suzhiyoga, rajayoga, arasan, sabai etc,. Konganavar says, one can get kaya siddhi and gnaana siddhi if, we learn and practice Kundalini properly.
We have seen the location of muladhara in human body in the previous post. Thirumoolar’s Thirumanthiram tells the pose of Kundalini in muladhara. In all humans, at the bottom of spinal cord where muladhara lies; there is Kundalini as 3 ½ curled sleeping snake like energy with its face gazing downwards with tail in its mouth.
The main objective of this Kundalini yoga is to escalate the above said sleeping Kundalini energy.
Let us see this topic elaborately in the upcoming posts.
*Parabrahma – the Supreme God / one who is disinterested in Worldly concerns
Original – www.siththarkal.com
Translated by Lalithambika Rajasekaran